onsdag 18 mars 2009

Årets första utehängartvätt dag..

Äntligen,, kan jag hänga tvätt ute..*årets första*
äppelträdet jag klippt, klart.. blev luftigt å snyggt:)


pennan* lilla pärlan på promenad med sitt ny köpta koppel...

vi har turen att bo invid en Stor gammal bokskog..
där igenom går en fin promenadväg,,, som är upplyst på kvällen..



en boks fötter... löven på marken kommer snart att täckas av med ett hav av vitsippor...




en boks huvudkrona..





lilla eks* sill är klar






strömmings-sällskap







10 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!så härligt att få hänga vårens första tvätt och så doftar det så gott när den fått hänga ute och torkats av friska vårvindar!=)

Så fint koppel lilla Perlan fått,det lyser så gult och fint!

Ni bor i ett så fint hus och så fint att få bo vid en bokskog och ta en promenad genom den!

Så fina bilder du visar,
Kram Maria

Unknown sa...

Ps,sillen och strömmingarna är så söta!=D

*Kram*

Unknown sa...

Stavade visst fel..Pärlan heter ju din söta hund!=)

Lilla Eken sa...

Vilket härligt väder ni haft!! Måste ha varit en ljuvlig promenad också, med solsilstrålar genom bokkronorna. Kan tänka mig att det är snudd på överjordiskt när marken är täckt med vitsippor också. Och det är ju inte så längt kvar nu.

Vad sööööt min sill är!!! :-))))
Oj, nu måste jag ju börja fundera på var han ska bo någonstans!

Vilken bra sele du har hittat. Det finns en tjej som syr kattselar också i hundmodell, de sitter mycket bättre runt halsen än de vanliga kattselarna.
Hej, hej

hönemor sa...

Hej du, va härligt att du kan hänga ut tvätten nu, jag får allt vänta nån dag, för det är så mycke snö kvar vid tvättlinan.Jag har gått i en bokskog en gång, det var en upplevelse, det var i Varberg när jag var på en utredning för försäkringskassan. Fick du betala på tippen, du skulle ha eldat upp den själv. Du bor fint i huset ditt. Kör du fast med nessesären så hör av dig. Jag ska ta kort nästa gång jag syr en, om du kan vänta lite, men du är väl som mig, får en nôt i hôvve så ska det prövas med en gång. Igår kväll skulle jag se på Leeila, satte mig i sôffan med en stickning och då blev allt svart, strömmen hade gått, och att sticka i sken från värmeljus gick inte, så det var bara att ta en tidig kväll i bingen. Kram Katarina. Stömmen var borta i 2.5 timme.

ima sa...

Å så fin "Strömmingen" ser ut..-. grattis till den..Att lyckas , alltid, är heller ikek så lätt inte Jag Har endast köpt Pangseer idag å -Pytter- till grannfrun..så hon blir glader...handsytt Hål på Fingeborgsfingret tyvärr, så nu är man handikapp ett tag med det.Blåser, gör det.. Vårvindra friska leka å viskar...Å Hjulen Göres Borta hos Serbon, tror jag hörs.

Hobby o Fix sa...

Vilka fina fiskar du kan göra,kul
när man kan hitta på något nytt.
Ha det så bra.

hönemor sa...

Hej på dig,nu har jag lagt ut bilder på sminkväska, kram och godnatt. Katarina

Ulla sa...

How fun those fish on wheels are! Ever hopeful...

Anonym sa...

Ååå det är vååår det attkunna hänga tvätt ute. Kanske ska jag skotta fram klädstrecket! :D