torsdag 15 oktober 2009

Tjock Höna mönster

tjockhöna
här kommer då ett
förhoppningsvis ett mönster som går att tyda..så ni kan sy er egen* tjockhöna..

olika vinklar på tjockisen


bakdel



ja..här har jag ritat ner mönstret.. jag har ritat det själv...
så ni är välkomna att kopiera.. å sy tex julklapp..




skriv ut eller rita av direkt mot bildskärmen med smörpapper..












klipp ut ben .kam. haklapp.näbb i mjukt tyg..*töjbart* sy ihop o vänd...







bakdelen.. som sys på efter man sytt ihop bröstkorgen..








man kan sy på haklappen för hand i detta läget..
hönan stoppas med vadd.. hårt!.. klipp sedan ut vingar efter behag.. sy på för hand.
benen stoppas inte..
brodera ögon, ev..-näbben..
sy på tex.. lampskärmsfrans runt halsen.. el vad du känner för..
lycka till









5 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du min vän, tack för mönstret, jag ska be min granne skriva ut det i kväll, har igen skrivare än. Jag köper billiga kuddar på jysk och har till stoppnig av saker. Angående torknig av morötter så har jag inte gjort det, men min mamma bevarade mörötterna med att stoppa dom i en stor hink med sand som hon hade i källaren över vintern. Kram Katarina.

Emma sa...

Ahh man blir så imponerad av dina verk varje gång man kollar in din blogg.Otroligt duktig är du!Så himla häftigt att kunna allt du kan..Ozzy har inåtrullade nedre fransrader som gör att ögonfransarna pekar in i ögonen och det kan göra att han får sämre syn eller tom blir blind.Upptäckte det genom att han tyvärr redan fått ett par rispor men inget som verkar påverka honom som tur är.Så operationen är bokad bästa torsdag..Känns så himla jobbigt att behöva söva honom igen och sen att han ska ha stygn vid ögonen som man måste ha makalös koll på så att han inte kommer åt att riva för då kan det gå illa..Men det är tyvärr ett nödvändigt ont att göra operationen:( Men det ordnar sig.Just nu ligger han i mitt knä, och släpper hemska väder medanjag skriver på min uppsats hehe..hur har ni det?Ingen snö än?Kram

Lilla Eken sa...

Men kära nån... oj, oj, oj...
Jag måste ju prova en sån här...
Och vilket otroligt tyg du hittat!! Det med fjädrarna menar jag, så himla fint det blev!
Tack snälla för mönstret!
Du är duktig du!
Jätte, jättekram från liten ek

ima sa...

ja dina Hönor är verkligen stora Höjdare... å detta tyget är mycke likt fjädrar.... Hoppas många kan se å sy av dom.... Mitt äppelträd ser fint ut må du tro, å än har det ej fruset ute ju såå...Vore roligt om du hittade ett äppelträd till vettigt pris förståss....jag har lakt upp maskor till en Mössa, i morse... var oviss ang Maskantalet?

Hobby o Fix sa...

Hej! tack för senast.
Här var det höns i olika modeller och raser ska jag säga, ser bra ut och kul.
Du kan hitta på roliga saker.

Kram.