onsdag 21 januari 2009

Barbappa o väskhängen..

jag har sytt lite olika tygväskor några dagar nu..
så ville jag ha lite olika figurer att hänga på väskan...så jag har sytt lite olika förslag.. tax. barbapappa,hjärtan,anka.. har flera som inte är klara ännu.....



sista lilla rosa tygbiten.. fick bli barbapappa... tyvärr hittade jag inget svart i min hylla till att sy en barbamamma..men.. ..ska leta vidare....

stor fodrad kasse för att handla mat med..
i dag.. hade jag lite otur.. vi var på ikea å skulle handla främst vit sy tråd.. ja.. jag köpte en låda med rullar.. men.. jag måste ha tappat trådrullarna vid parkeringen..:( sånn OTUR!!
så nu har jag ingen
vit sy tråd...som jag behövde.. *typiskt*
för jag har klippt ut stadiga bra! trosor i kammad bommulstrikå, som jag fyndat på rea.
och söt tros resår. å det skulle bli stora sköna trosor... ju..
men.. men ....jag får väl
greja med annat så länge........:)


1 kommentar:

Anonym sa...

VOOVv Så härliga små saker..Gillade givetvis Barba pappan,( som ikke) alls finns att köpa..å så lilla randiga Taxen, ikke heller lätt att hitta ute Ska själv ut, å jaga nya tyger,å se efter mera, sytråd till dig.å så en Ärmpress,vilket jag vet ikke blir lätt, det är ett måste,om man ska sy allt man tänker sig ..så går det då man slänger, för mycke vid renovering av bostaden. Tjingeling..