onsdag 3 juni 2009

det är mycket nu/Juni

jag har flätat av äppelgrens kvistar ett korglock
till klotlönnens spröda stam.


mårbacka

söt pelargon


milslång grusgång som borde rensas å räffas..



nu blommar akelejorna som bäst..




å så...lite mera gräsmatta att klippa....





vad kan detta bli för vacker blomma tros:)?






så..var det det med häcken som ska tas bort.. halva kvar:)






tusensköna är fint i gräsmattan...








ja.. hur lång har jag kommit med jeansmattan..?
jo då..något varv då å då....men långsamt går det just nu.. med att greja inne..









12 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, vilka fina bilder på pelangonier och akleja du visar oss.Pinkeskyddet runt trädet blev ju jättebra. Jag tror det blir en tremasterblomma. Här har det stormat hela dagen så det blir inget gjort ute, men solen har lyst så det torkar ut i växthuset, så vatten går det åt. Kram Katarina.

Vardags-mirakel sa...

Du har också fullt upp ser jag, vackra bilder på blommor och annat. Ha det bra, kram Eva.

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken fin aklejarabatt du har, riktigt mums för ögat.
Oj har du camping på gräsmattan med två husvagnar?
Fniss milslång grusgång jo det kan verkligen kännas så när det ska räfsas och rensas.
Smart med skyddet runt trädet, det är så roligt tycker jag att göra sådana arbeten.
Håller nog med hönemor att det kan bli tremastareblomma.
Pelargoner ja det är en ljuvlig blomma i alla sina fina och så olika varianter.
Förstår att du inte hinner med något inne så här års och det är väl meningen på sätt och vis, man ska ju passa på att vara ute nu så mycket man kan.
Ha det gott, kram Marie:)

Lilla Eken sa...

Huh! Jag vill inte höra talas om grusgångar! :-)
Och mycket gräsmatta har ni också, förstår att det tar en bit av dagarna att hålla allt detta prydligt.

Fin aklejarabatt. Det är lustigt hur de har en förmåga att placera sig vackert när de frösår sig oxå, det ser liksom alltid bra ut var de än sätter sig...
Tror att jag har samma prästkrage som du, den växer precis överallt vid Huset. Klipper man inte gräsmattan bilder de tillochmed äng i den!
Jag gillar oxå tusenskönor.
Har försökt att så olika sorter vid flera tillfällen, men lyckas aldrig få dem att klara sig över vintern.

Undrar om ni brukar göra utflykter med husvagnen?
Ha det bra. /I.

Marie//Tekla Maräng sa...

Men vad skönt att ni har kunnat byta upp er till husvagn med toa.
Ska ni på någon tur med den?
Husvagn tycker jag alltid har verkat så mysigt att ha, man har ju sitt lilla bo med sig precis som snigeln och man kan ju nästan ställa sig var man vill.
Kram:)

KarlZon sa...

*Oj fin sida o mkt fina bilder* :)
Lägg gärna till din sida på FOGG, under rätt kategori, så kan andra lättare hitta din sida!

http://llsaventyr.blogg.se/fogg

Passa på att besök min privata när du ändå är ute o surfar :P Har massa kul att erbjuda!

Keep on good work!

//LL's Äventyr

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vilka fina bilder. Dina Pellisar och aklejor är jättefina:)
Kram Lallis

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att allt är okej med dig och det dina.
Du har en award att hämta hos mig.
Trevlig helg Marie:)

hönemor sa...

Hej du vännen min, vart har du tagit vägen, sitter du och syr på din fina matta? Ge oss ett livstecken snälla du. Kram Katarina.

ima sa...

Tack för igår Vilket Toppenvädser vi hadde å allt stämnde så Bra Härligt. Ojoj så -- trögt- det går här fö dig ----- Hoppas du snart fixar-- Framfarten med datorn--ima Nu i regn å Moln--

Lilla Eken sa...

Nu saknar jag dig så förskräckligt...
/I.

hönemor sa...

Hej du vännen min, hoppas att du får en fin semestertripp och att du kan vila upp dig så att vi kan få se mer av dina konstverk. Ha en trevlig midsommarhelg önskar Katarina.