onsdag 23 juni 2010

sytt o fixat


nu har jag sytt ett par shorts med fickor till ludde..
som är av skön töjbar bomull...sydda med simpel overlock...








^Renoveringstips^

kostnad ca:10kr

och så har jag tapetserat brevid kylen (tidigare var där ful gammal masonitskiva) som syns lite nedanför där list ska sättas..

men.. jag tapetserade av tapetprover som jag fått gratis..

först med en nogatbrun plastad tapet...sedan tapetserade jag brädbitar i olikfärgade rutmönstrade tapetbitar.och skruvade dit en enkel träknopp....sedan pang med hammaren med spik på på lådorna.....som nu får pigga upp lilla köket ett tag..:)





dagens storfynd!100kr

kom över denna fina fontän i butik som var *trasig*..

den var spräckt bakom krukorna.... men som jag nu limmat med limpistol:)

kostade innan 1300kr..
det porlar och ser härligt ut:)

ibland har man Tur





7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej vännen!
Tror nog tyvärr att det är någon form av virus på pelargonerna eller kan det vara kylan om du har dom ute.
För här hade vi en frostnatt för någon vecka sen som tog en del växter för mig. Missade att lägga ut mina påslakan som frostskydd.

Härlig idé du har till köket som livar upp det ordentligt.
Den där vatten historien du har gjort kan jag tänka mig att den porlar vint och stilla. Det är något lugnande ljud som jag blir trygg av att höra.

Midsommar kramar:))

ingamaj.axelsson sa...

VOJNE VOJNE. så lyckat å så Mysiga å moderna chorts till Ludde (där behövs nu solas ben vill jag lova) å kylskåps dekoren bara är så läckert å annorlunda Så till Krusen Det var mer än jag ens troded....så syper härligt porlande till på--å dekorativt--Mern nu är nästan alla mina pellar UTE iallafall för inne växte de ikke alls
men nu så har jag satt ihop de minsta Berts är också kass i år...Vattenspridaren står på för fullt till Rosorna kökssidan..tar altanenn senare..Å Ingen he4lp har Hörts av så om du får mina mail å foto vet jag ej förrän du ev vänder dom el skriver G mail går det andra Vindow är ur spel stopp överallt--Ha det hörs

Smultronlycka sa...

Det var läckra shorts du sytt!!
Och så sött med de rutiga tapet proverna :)
Ja för liten peng kan man piffa till saker och ting!

Önskar dig en mysig midsommar helg!
Kramar Anna

hönemor sa...

Hej du vännen min, tittar in som hastigaste och vill önska dig och de dina en trevlig midsommarhelg, kram Katarina.

Anonym sa...

Jo jag har fått så många av samma foto upp på min BLOGG tror du du Kan? ta bort?
jag lyckas ikke hitta ta bort? är du snäll å Kolla ??????

Emma sa...

Hej!Såg att inlägget om Pennans fästman som söktes, innebär det att ni har en kandidat?=) Kram

ima sa...

haj------------ser du lakt upp ditt arbete BRA gjort aningen spänannde el Hur?